Ferrari History and News

A Ferrari életének és típusainak részletes bemutatása.

Friss topikok

Címkék

125 (1) 365 (1) 458 (1) 599 (1) 815 (2) aac (1) alfredo (2) autós rendezvény (1) auto avio (2) brescia (1) dino (1) életrajz (1) enzo (2) ferrari (4) gt4 (1) gto (1) költözés (1) maranello (2) mille miglia (1) modena (2) mondial (1) oldtimer expo (1) righini (1) sound (1) start (1) video (2) Címkefelhő

Enzo Ferrari izgalmas élete. Part1

2011.02.01. 20:23 Camaro96

Na hát akkor első poszt indul. Úgy érzem lesz ebből Part1, meg Part2, mert a fő információforrásomban ez betelít vagy négy oldalt. :-)

 

Enzo Anselmo Ferrari 1898. február 18-án látott napvilágot Modenában, egy hatalmas hóvihar közepette. Az ítéletidő miatt édesapja, Alferdo Ferrari csak két nappal később tudta értesíteni a hatóságokat, így Enzo Ferrarinak végül két születési bizonyítványt adtak ki.Meg kell említeni, hogy Enzo tehetős családba született. Édesanyját Adalgisa Bisbini hívták, aki a háztartást vezette, de nem volt rendes munkája. Enzo apja fémáru-készítéssel foglalkozott, elsősorban pályaudvarok részére állított elő tetőket, sorompókat. Enzo és bátyja, a nála két évvel ídősebb Alfredo, a műhely mellett kaptak közös szobát. Apjuk nem csak kíváló mesterember volt, de szerette a zenét és a kultúrát. Legfőképp csellón játszott, de volt egy zongorája is.

Enzo fémtermékek között nőtt fel. Bátyjától eltérően őt nem vonzotta annyira az iskola (mégis hova jutott, mit alkotott). Míg az idősebb Alfredo szorgalmasan bújta a könyveket, Enzo inkább az apjától kapott biciklin járkált ide-oda, vagy az otthon tartott galambokat nevezte be versenyekre. Visszaemlékezései szerint operaénekes, sportújságíró vagy autóversenyző szeretett volna lenni, amelyek közül nem kellett egyikhez sem felsőiskolát elvégeznie.

1903-ban, amikor összesen 27 db motoros járművet tartottak nyilván Modenában, Alfredo Ferrari vásárolt magának egy DeDion gyártmányú autót, amelyet később több, más féle autó is követte.

1908. szeptember 6-án Alfredo elvitte gyerekeit egy autóversenyre. A külvárosi utak összekötéséből kialakított Circuit di Bologna 50 kilométeres körpályáján többek között rajthoz állt a híres Felice Nazzaro és csapattársa Vincenzo Lancia is, egy-egy vörösre festett Fiat volánjánál. Enzót elbűvölték a színek, a zajok, a látvány. Ettől kezdve amikor csak tehette kilátogatott a környék autóversenyeire. 1909-ben a Modena Automobil Egyesület egymérföldes sebességi versenyt rendezett a Modenát Ferrarával összekötő úton. Enzo több, mint három kilométert gyalogolt, csakhogy megnézhesse a bátor pilóták vetélkedését, akik gyakran 130-140 km/h sebességel száguldoztak hatalmas gépszörnyeikkel. A fantáziálás és kimaradások meglátszottak Enzo iskolai eredményein-ilyenkor a szigorú apa kemény kézzel bánt vele. A pofonok közben azt kiabálta: "Tanulj, hogy mérnök lehess!" Enzo azonban dacolt apja akaratával és újságíró lett. 1914-ben, tizenhat éves korában jelent meg első tudósítása egy focimérkőzésről.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az I. világháború idején:

1915-ben Olaszország is háborúba lépett. Az idősebb Alfredo, becenevén Dino hamarosan csatlakozott a helyi Vöröskereszthez, s magával vitte a család egyik autóját is, amellyel sebesült katonákat szállítottak. Dino nem sokkal később a légierő 912-es zászlóaljának a tagja lett. Ennek az alakulatnak a legismertebb pilótája Francesco Baracca volt. (Akinek a gépén az a bizonyos ágaskodó ló is látható. :-) )

1916-ban, tüdőgyulladás következtében Enzo édesapja elhunyt. Néhány hónappal később Dino egy, a fronton szerzett betegségeben szintén elhalálozott. Az alig 18 éves Enzo egyedül maradt édesanyjával. Operaénekes szeretett volna lenni, de nem volt hozzá elég tehetséges, sportújságírónak nem volt eléggé képzett, autóversenyző pedig a megfelelő anyagi háttér nélkül nem lehetett. Miközben arra várt, hogy besorozzák, a helyi tűzoltókat oktatta az esztergálás rejtelmeire. 1917-ben megérkezett a behívóparancs. Enzo alig néhány hónapot töltött a hadsereg kötelékében, amikor ő is ugyanúgy megbetegedett, mint nem sokkal korábban a bátyja. Szerencsére az ő életét sikerült megmenteni. (Képzeljük el mi lett volna, ha Enzo is meghal abban a betegségben. Nem létezne a Ferrari, nem lenne Lamborghini, de talán még Lancia Stratos sem. Én pedig most nem irogatnék itt, nem lennének Ferrari modellek, semmi. Belegondolni is rossz.) Ezek után még egyszer visszatért a frontra ahol a béke beköszöntéig sofőrként tevékenykedett.

Zsebében parancsnoka ajánlólevelével tért haza. Édesanyja kérlelte, hogy maradjon otthon, de a tanácstalan Enzo, aki nemigen tudta mit kezdjen a jövőjével, inkább Torinóba költözött, s a Fiatnál vállalt állást. A XX.század elején alapított autógyár éppen akkoriban készült piacra dobni az 501 jelzésű típusát, a gyár első nagysorozatú autóját. Enzót azonban gyermekkori emlékei, az egykori Fiat-versenyzők teljesítménye, vonzotta Torinóba.

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrarihistory.blog.hu/api/trackback/id/tr472631821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.02.01. 20:26:12

Elvileg még két részletben rakom fel, mert termetes adagról van szó! :-)

=xapa= 2011.02.03. 13:10:51

@Camaro96: Gratulálok a bloghoz, és itt is sok sikert kívánok hozzá!

Annak idején, a 90-es évek közepén, amikor a Ferrari gyűjtést kezdtem, sok könyvet, Autó-motoros, Autó Magazinos Ferraris cikket el kellett olvasni ahhoz, hogy az ember összegyűjtsön ennyi infót az öreg Enzóról.

Jó dolognak tartom, hogy egyfajta összefoglaló jelleggel, ráadásul magyar nyelven itt majd egy kattintással elérhető és megtalálható lesz minden Ferraris infó, szóval csak így tovább! :)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.02.04. 11:35:50

@=xapa=: Köszönöm, köszönöm és mégegyszer köszönöm! :-)
Az első autó amiről csinálok majd egy posztot, az a 125 S lesz! Kérdés: Az Auto Avio-kat is berakjam majd esetleg?
Blog: Főleg nyáron lesz nagyon sok időm rá és akkor majd brutális mennyiségű posztot fogok bezúdítani ide! :-)

=xapa= 2011.02.07. 18:44:11

@Camaro96: :)
Szerintem nyugodtan beteheted az Auto Avio-t is, hiszen az is a Ferrari-történelem része.

De te vagy a blog gazdája, tiéd a döntés :)

dinoenzo 2011.02.08. 23:47:44

@=xapa=: KÖTELEZÖ :)

NUMERO UNO FERRARI
süti beállítások módosítása