Ferrari History and News

A Ferrari életének és típusainak részletes bemutatása.

Friss topikok

Címkék

125 (1) 365 (1) 458 (1) 599 (1) 815 (2) aac (1) alfredo (2) autós rendezvény (1) auto avio (2) brescia (1) dino (1) életrajz (1) enzo (2) ferrari (4) gt4 (1) gto (1) költözés (1) maranello (2) mille miglia (1) modena (2) mondial (1) oldtimer expo (1) righini (1) sound (1) start (1) video (2) Címkefelhő

Auto Avio Costruzioni 815 - A legelső Ferrari

2011.02.18. 16:34 Camaro96

Személy szerint én ezt az autót tekintem a legelső Ferrarinak, hiába nem az alatt a név alatt készült, nem pedig a 125 S-t. A 815-ös is lehetett volna Ferrari ha Enzonak nem kellett volna megkötnie az Alfával azt a szerződést, miszerint négy évik tartózkodik saját versenycsapat létrehozásától az ő neve alatt. Ráadásul a 125 S a 815-ösön alapszik, szóval a 125-ös "apukája" is lehetne. Nos, megpróbálok összeszedni róla mindent, amit csak tudok, akinek van még infója őkelméről azonkívűl amit most leírok, az szóljon, berakom azt is! :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nevét 8 hengeres, 1.5 literes soros elrendezésű motorjáról kapta, amely a Fiat 508-ast is hajtotta. Enrico Nardi tervezte 1940-ben, a karosszéria elkészítését a Carrozzeria Touring-ra bízták.

Gondolkodom, hogy ezt a rakás műszaki adatot hogy tudnám leírni, anélkül hogy táblázat vagy felsorolás féle beütése legyen, de azért remélem jó lesz:

Elsőként a motore kerül sorra, amely egészen pontosan 1496 köbcentis, illetve akit érdekel annak írom hogy 91.54 köbincses, amelyből 72 lóerőt/53.4 kilowattot sikerült előcsalogatni, ami alapján egy literre 48.13 lóerő jutott. Tonnánként pedig 115.2 lóerős. Kicsit begondókodtam, hogyé' is kell ezt kiszámolni, amikor nincs egy tonnás az autó, hanem csak 625 kilós! De a képlet egyszerű, miszerint a 72 lovacskát elosztom 625 kilóval, majd megszorzom 1000-rel. A Horsepower-ekhez még annyit, hogy 5500-as fordulaton adja le a maga 72 CV-jét. (Olaszul a lóerő Cavalli di potenza.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amikor megszülettek akkor képesek voltak 168.912 km/h sebességel is száguldani, nem tudom hogy az egy megmaradt 815/021-es alvázszámú gép mennyire képes még. Gyorsulásról nem szólt a fáma sehol, aki talál adatot róla az szóljon! :-) Úgymint ahogy a fogyasztásról sincs szó, de ha ezt nem tudjuk, akkor legalább annyit közölhetek, hogy az éltető benzint 4 Weber-karburátor pumpálta a szívébe.

1940-ben, a két elkészült gép az azévi Gran Premio Brescia della Mille Miglián vettek részt. Saját osztályukon belül nagyon megszorongatták a többieket, végül egyikük az osztályukon belül első, míg az összetettben a tekintélyes 10. helyen végzett. Sajnos műszaki problémák miatt mindkettőnek vissza kellett vonulnia, mielőtt futamgyőzelmet szerezhettek volna.

Egy sor a pilótákról/tesztelőkről: Lotario Rangoni, Enrico Nardi, Alberto Ascari és Giuseppe Minozzi.

Kétüléses "barchetta karosszérás", 2420 mm-es tengelytávolság.

Útódja az első Ferrari néven született autó, a 125 S, némely alkatrésze átkerült a 815-ösből.

 

Ma, az egyetlen megmaradt AAC 815-ös, Mario Righini autó-kollekciójában található meg, és szerintem jó helyen is van annál a "vén autóbolondnál", mostmár biztos nem lesz semmi baja. :-)

 

 

Egy-két link róla "inglisül":

http://auto.howstuffworks.com/ferrari-history3.htm

http://www.supercars.net/cars/4141.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Avio_Costruzioni_815

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrarihistory.blog.hu/api/trackback/id/tr712670832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.02.18. 16:44:21

Upsz, az utolsó képet itt találjátok normális méretben:

www.topspeed.com/cars/ferrari/1940-ferrari-auto-avio-costruzioni-815-ar78772/picture318360.html

Úgy tűnik szélesebb volt a kelleténél. :)

=xapa= 2011.02.22. 16:59:01

@Camaro96: Ismét egy jól sikerült bemutató, grazie :)

Sok érdekes részlet van összegyűjtve, igazi belinkelős típustörténet :)

Én is gondolkodtam ezen, hogy az Auto Avio az első Ferrari, akár viseli magán az ágaskodó paripát, akár nem.
1:43-ban majdnem vettem is egyet, de végül meggyőztem a hangokat, hogy mégiscsak az az igazi Ferrari, amit úgy is hívnak :)

Ja, látom feltetted a blog ajánlóba az 1:43as Ferrari műhelyt, köszönöm, majd én is kiteszlek téged az enyémre! :)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.02.22. 19:24:01

@=xapa=: Grazie mille/Köszi szépen! :-)

Ahhoz képest hogy nem is olyan hosszú anyag, elég sok időmbe került mire összegyűjtöttem mindezt, legalább hat "inglis" oldalról szereztem be a kellő infót.

1:43 AAC: Nem baj, majd felülkerekednek rajtad a hangok és meggyőznek! ;) Gondolj amúgy bele: milyen áldás is hogy a hangok nem kézzelfogható, fizikai dolgok, mert simán önnálósítanák magukat és helyettünk vennének olyan modelleket, amiket nem is akartunk egy ideig, de a fizetést bezzeg ránkhagynánk! :)) Köszönet ennek a megnemteremtéséé' a Modellautók Istenének! Amen! :)))

Vallási dolgokat félretéve, nagyon szívesen, ÉS úgy gondoltam, hogy aki "véletlenül" eltéved ide, az megismerkedjen a másik két Ferraris bloggal is, hamár unokatestvér-blogok! :-))

dinoenzo 2011.02.27. 13:49:51

Nagyon jó írás ,alig várom a következő posztot!Én Ferrariként tekintek a 815-re .Ő olyan, mint az ősrobbanás előtt a világegyetem.Minden mai Ferrari" alapanyaga",kiindulási pontja.nekem 1:43-ban a vitinem tagja.Fekete színű,mert az első gyári fotókon is ebben a színben jött ki.66 #-os rajtszámos a modellem,amely a Mille Miglia-n versenyzett.Utánna készültek belőlük a Vinacca (bordós)festésű AAC-k.Ez a szín a Ferrari 125 S-en is megjelent.Azt mondta nekem a modelles "Dzsovanni bácsi" akitől vettem a 815 -t,hogy maga Enzo fejéről mintázták az autó elejét!Nézzétek meg a szemüveges Enzo fotóját!Hát van köztük hasonlóság :)Enzo kedvenc színe pedig a fekete volt a mende-monda szerint :)

dinoenzo 2011.02.27. 13:51:30

Nagyon jó írás ,alig várom a következő posztot!Én Ferrariként tekintek a 815-re .Ő olyan, mint az ősrobbanás előtt a világegyetem.Minden mai Ferrari" alapanyaga",kiindulási pontja.nekem 1:43-ban a vitinem tagja.Fekete színű,mert az első gyári fotókon is ebben a színben jött ki.66 #-os rajtszámos a modellem,amely a Mille Miglia-n versenyzett.Utánna készültek belőlük a Vinacca (bordós)festésű AAC-k.Ez a szín a Ferrari 125 S-en is megjelent.Azt mondta nekem a modelles "Dzsovanni bácsi" akitől vettem a 815 -t,hogy maga Enzo fejéről mintázták az autó elejét!Nézzétek meg a szemüveges Enzo fotóját!Hát van köztük hasonlóság :)Enzo kedvenc színe pedig a fekete volt a mende-monda szerint :)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.03.03. 10:08:32

@dinoenzo: Köszi szépen, grazie! :-)

Grat az 1:43-as kis sárkányhoz, illetve köszönöm az infókat, volt egy pár dolog amit nem tudtam és valószínű nem is talátam volna rá a neten! :-)
Tenxxx! (Copyright Xapa)

Labdacs 2011.05.06. 09:25:17

én meg olyan öszvérként tekintek rá. Ferrari is, meg nem is. Ferrari, mert Enzo felügyelete alatt készült. de nem Ferrari, mert nincs Ferrari motorja.

Missa 2011.06.19. 19:58:45

Csatlakozom az előttem szólokhoz. Nagyon jó kis írás. Ferrari, vagy sem, szerintem mindenképpen a Ferrari történelem része.
Érdekes gondolat volt Ferrari-éktól, hogy viszonylag kis lökettérfogatú motorokat 12 hengeres változatban csináltak (125, 166). Gondolom aztán rájöttek, hogy bár a 12 henger simább járású, de akkora a belsősúrlódása, hogy a teljesítmény nagy része a puszta "önfenntartásra" megy el. Egyszer láttam egy V12-es repülőmodell motort. Alapjáraton ujjal kellett rásegíteni, hogy forgásban maradjon. Önsúlya mellett, annyira kicsi volt a teljesítménye, hogy nem lehetett modellbe beépíteni. Viszont egy satupadra rögzítve szépen kavarta a levegőt. Gondolom erre a súrlódási dologra Enzo bácsiék is rájöttek. A 3000-s (250) V12-es Colombo motorok már egész tisztességes teljesítményt adtak le.

Missa 2011.06.19. 20:02:51

Hoppá, ezt benéztem. Ez csak 8 hengeres. De szerintem az is sok 1500 köbcentinek... :-)))

Mr.MehesKaroly · http://forma-1sztorik.blog.hu 2012.08.31. 23:26:59

A 815-ös sztorihoz annyit tennék csak hozzá, hogy a megépítésében részt vett Vittorio Bellentani, akinek később az unokaöccse, Antonio volt az 1970-es, 80-as években a Ferrari sport- és F1-es csapatának senior szerelője, rengeteg fotón látni "az ismeretlen kopasz embert".
A bordó színű 815-ös pedig március óta a modenai Museo Casa Enzo Ferrari bejáratában díszeleg. Ezen a linken lehet olvasni róla:
f1classic.blog.hu/2012/04/16/ahol_a_commendatore_otthon_volt_museo_casa_enzo_ferrari
süti beállítások módosítása